Fundacja Avalon, we współpracy z Agencją Nie Do Ogarnięcia oraz Muzeum Narodowym w Krakowie, zdobyła brązowy miecz w jednym z najbardziej prestiżowych polskich konkursów kreatywności, Klubu Twórców Reklamy (KTR), za swoją ogólnopolską kampanię społeczną „Epoka Dostępności”. Konkurs KTR, organizowany od ponad 20 lat przez Klub Twórców Reklamy działający przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR, docenia odważne, oryginalne i skuteczne projekty reklamowe, zarówno komercyjne, jak i społeczne. Ideą przewodnią konkursu jest nagradzanie pomysłów wyłamujących się ze schematów.
O kampanii „Epoka Dostępności”
Brązowy miecz KTR to dla nas ogromny zaszczyt i potwierdzenie, że o tak ważnych kwestiach jak dostępność można mówić w sposób kreatywny, poruszający i skuteczny. To wyróżnienie dedykujemy wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, które na co dzień zmagają się z barierami w przestrzeni publicznej, w kulturze czy w świecie cyfrowym. Wierzymy, że „Epoka Dostępności” to dopiero początek zmiany myślenia o równości i inkluzywności w Polsce. Ta nagroda jest dla nas nie tylko powodem do dumy, ale także ogromną motywacją, by konsekwentnie działać na rzecz świata bez barier, w którym każdy ma równe szanse na pełne uczestnictwo w życiu społecznym.”
mówi Helena Szczuka-Kalenský, Kierowniczka ds. Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon, odpowiedzialna za kampanię społeczną
To już nasza trzecia ogólnopolska kampania dla Fundacji Avalon. Tym razem zwracaliśmy uwagę na problem braku dostępności, który trudno zrozumieć bez osobistego kontaktu. Przenieśliśmy niewidzialne na co dzień bariery osób z niepełnosprawnościami do Muzeum Narodowego w Krakowie, zamieniając je w emocjonalne doświadczenie, którego nie da się zignorować. Prawdziwą sztuką było dotarcie z naszym przekazem do społeczeństwa, które na co dzień ich nie dostrzega. Tym bardziej cieszy nas, że jury je dostrzegło i doceniło naszą kampanię. Ta nagroda to dla naszej agencji szczególne wyróżnienie, bo stoi za nią ogromne zaangażowanie zespołu, który włożył w ten projekt nie tylko wiedzę i talent, ale też serce i przekonanie, że wspólnie możemy zrobić krok w stronę epoki dostępności”
mówi Artur Karwala, Associate Creative Director w Agencji Nie Do Ogarnięcia
Społeczna odpowiedzialność Fundacji Avalon
Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, powstała w 2006 roku, a od roku 2009 posiada status organizacji pożytku publicznego. Ma siedzibę w Warszawie, jednak swoim wsparciem obejmuje osoby potrzebujące z całej Polski. Fundacja oferuje pomoc potrzebującym w obszarze finansowym, a także prowadzi szereg programów społecznych i edukacyjnych, mających na celu aktywizację OzN, a także zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie. Fundacja Avalon aktualnie wspiera około 15 500 osób z całej Polski. Łączna wartość pomocy udzielonej przez Fundację swoim podopiecznym wynosi blisko 480 mln.