Każdego dnia ponad 5 milionów Polaków mierzy się z brakiem dostępności. Fundacja Avalon zrealizowała kampanię społeczną „Epoka Dostępności”, w ramach której, zachęcała do zaangażowania się w walkę o dostępność leżącą w interesie wszystkich. Kampania ukazała społeczeństwu szereg barier, z którymi na codzień spotykają się osoby z niepełnosprawnościami. Historie uczestników wskazywały na problemy związane z m.in. zatrudnieniem, niedostępnością kultury i infrastruktury, brakiem systemowej asystencji osobistej czy też finansowaniem podstawowego funkcjonowania. Temat spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem, a bohaterowie akcji oraz przedstawiciele Fundacji Avalon, dzięki swojemu wielkiemu zaangażowaniu, dotarli do szerokiego grona odbiorców, wywołując żywą dyskusję. Integralną częścią projektu jest trwająca wciąż wystawa „Epoka (nie)dostępności” w Muzeum Narodowym w Krakowie.
Siódma kampania społeczna w przededniu Polskiego Aktu o Dostępności
Ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon, pod hasłem „Epoka Dostępności”, to ważny głos w dyskusji o prawach osób z niepełnosprawnościami. Dostępność jest de facto warunkiem niezbędnym do ich realizacji. Kampania składała się nie tylko z działań stricte reklamowych i komunikacyjnych, lecz poszliśmy o krok dalej i wraz z Muzeum Narodowym w Krakowie zorganizowaliśmy wystawę, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jesteśmy wdzięczni Agencji Nie Do Ogarnięcia, z którą przeprowadziliśmy kampanię za kreatywne podejście do interpretacji oraz przedstawienia barier z jakimi na co dzień spotykają się osoby z niepełnosprawnościami. Dziękujemy też wspaniałym bohaterom naszej kampanii, którzy zgodzili się opowiedzieć o doświadczaniu barier i wykluczenia. Kampania wystartowała w odpowiednim momencie, bowiem już w czerwcu wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Poprzez kampanię udowadnialiśmy, że dostępność nie jest kosztem a inwestycją i mamy nadzieję, że tak zinterpretują nowe przepisy polskie przedsiębiorstwa. Jesteśmy gotowi, by wspierać je na drodze ku dostępności.
– komentuje Helena Szczuka-Kalenský , kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon.
Kampania w liczbach
Fundacja Avalon to jedna z największych organizacji pozarządowych w Polsce wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore, powstała w 2006 roku, a od roku 2009 posiada status organizacji pożytku publicznego. Ma siedzibę w Warszawie, jednak swoim wsparciem obejmuje osoby potrzebujące z całej Polski. Fundacja oferuje pomoc potrzebującym w obszarze finansowym, a także prowadzi szereg programów społecznych i edukacyjnych, mających na celu aktywizację OzN, a także zmianę postrzegania osób z niepełnosprawnościami w polskim społeczeństwie. Fundacja Avalon aktualnie wspiera około 15 500 osób z całej Polski. Łączna wartość pomocy udzielonej przez Fundację swoim podopiecznym wynosi blisko 480 mln.